Poznajmy się

czwartek, 19 grudnia 2013

Biała Szkołą - środa

Na Krupówkach
       Czwarty dzień pobytu na Białej Szkole zapowiadał się bardzo przygodowo i spontanicznie. Pobudka, jak zwykle, o 8.00. Potem ubraliśmy się i wyruszyliśmy na (jak zawsze) przepyszne śniadanko. Następnie odbyły się lekcje języka angielskiego z panem Markiem Pirógiem oraz uczyliśmy się słówek portugalskich z panią Anią Głębocką. Po zajęciach ubraliśmy się w ciepłe kurtki, założyliśmy czapki, szaliki i "wyjściowe" rękawiczki ponieważ wybieraliśmy się do Zakopanego. Tam zwiedziliśmy (razem z panem przewodnikiem) "Muzeum Tatrzańskie". Dowiedzieliśmy się w nim wielu ciekawostek o Podhalu. Przewodnik zapoznał nas z codziennym życiem górali w XIX wieku oraz opowiadał nam czym zajmowali się mieszańcy okolic Zakopanego w bardzo dawnych czasach. Bardzo ciekawa była makieta Tatr, gdzie poinformowano nas o szczytach górskich i szlakach turystycznych.
    Po zwiedzeniu muzeum poszliśmy na bardzo stary cmentarz, gdzie pochowany jest między innym Kornel Makuszyński. Później "przemieściliśmy się" na targ pod Gubałówką i na Krupówki. Tam kupiliśmy pamiątki dla bliskich nam osób. Po długim męczącym spacerze wróciliśmy na pyszny i ciepły obiad.
    Po posiłku wyjechaliśmy na wieczorne "ślizganie się na nartach" na stok w Małym Cichym. Wszystkim bardzo się podobał wieczorny 3-godzinny "wypad". Przy świetle lamp w lekkim mroziku narty nasze śmigały w dół stoku z bardzo dużą prędkością (i to nam się podoba).
      Po powrocie , do pensjonatu rozpaliliśmy ognisko i odbyła się długa i "męcząca" rywalizacja pod nazwą: "Bitwa na głosy", którą oczywiście wygrała klasa Va (chociaż, ktoś chciał nam wmówić, że był remis). Później udaliśmy się do pokoi, gdzie wykąpaliśmy się i następnie poszliśmy spać. I tak minął następny dzień, który był bardzo udany.

Dominika Kozłowska i Marta Pałyga.

PS. Przebojem na dzisiejszym ognisku była piosenka Leonarda Cohena pt. "Nowe Jeansy...",
        z główną rolą Pauliny C. i Kuby R.